De verhalen van een loodgieter.

Lees over situaties waarin klanten liegen, ruzie maken met monteurs en op het laatste moment afbellen.

De Omgevallen Loodgieter.blog

Afspraak is Afspraak (dacht ik)

24 oktober 2014,
Algemeen  ,
alletwee

 

In de regio Den Haag had een klant problemen met zijn riolering. Uiteindelijk kwam het er op neer dat er ruim negen meter riool vanuit de kruipruimte door de gevel naar de straataansluiting vervangen moest worden.

Dat betekend dus dat je daar met twee man een hele dag werk aan hebt, er was geen ruimte voor een minigraver dus alles met de hand. In dit soort gevallen bespreken we uiteraard met de klant wat de kosten zijn en laten hem hiervoor ook een akkoord verklaring tekenen. In dit geval hebben we de klus aangenomen voor alles inclusief € 4.600,— Dus inclusief BTW, arbeidsloon, voorrijkosten, materiaal en het risico dat als het meer zou kosten ligt dan bij ons. 

Aan het eind van de klus laat de klant onze monteurs weten zeer tevreden te zijn en teken hiervoor. 

Toen het echter op betalen aan kwam was de man opeens niet meer zo vriendelijk. Er moest en zou een meer gespecificeerde rekening komen, waarom was het allemaal zo duur geworden, kon het niet goedkoper, kortom KOOPSPIJT. Uiteraard hebben we de specificatie voor hem verzorgt maar één ding staat voor mij vast. Afspraak is afspraak. Ook als we daar meer tijd en dus meer geld voor deze klus nodig hadden hadden we het voor het afgesproken bedrag in orde gemaakt. Daarbij loop ik risico dat als we bijvoorbeeld veel puin in de grond tegen komen en we daardoor langer bezig zijn ik het toch voor het afgesproken bedrag in orde moet maken. Dat is dan ons risico. Toch jammer dat klanten die je aanvankelijk het idee geven zet tevreden te zijn achteraf zo negatief worden en gaan klagen. 

Reageer

This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)

Reacties