De verhalen van een loodgieter.

Lees over situaties waarin klanten liegen, ruzie maken met monteurs en op het laatste moment afbellen.

De Omgevallen Loodgieter.blog

Vervelende "telefoonterreur"

06 september 2014,
Algemeen  ,
alletwee

Op een gemiddelde dag krijgen wij als landelijke erkend loodgietersbedrijf een paar honderd telefoontjes. De telefoon is eigenlijk wat de winkeldeur is voor een winkel. Daardoor komen de klanten binnen en worden ze zo goed als mogelijk is geholpen. 

Wat jammer is is dat onze “voordeur” ook wel eens last heeft van vreemde bezoekers die niets is willen kopen maar verkopen. Of klanten die maar blijven bellen met onzin verhalen, uitleg willen over hoe ze zelf iets kunnen maken of, en dat is wel heel vervelend, valse meldingen. In goed vertrouwen noteren wij de postcode/huisnummer en dit gebruiken we dan. Als je dan van je monteurs hoort dat ze ter plaatse geen loodgieters probleem aantreffen of dat er al een andere loodgieter aan de gang is dan balen wij daar van. Een beetje geduld is wel op zijn plaats. Bestel niet twee bedrijven waarvan er dan één voor niets rijdt. Dat maakt ons werk onnodig duur en uiteindelijk moeten we ook dat in onze bedrijfsvoering doorberekenen.

Wees duidelijk waar u ons verwacht en, indien mogelijk zijn we op tijd maar u kunt niet van ons verwachten dat we de vorige klant met onafgemaakt werk laten zitten om bij u te gaan beginnen. 

Reageer

This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)

Reacties