De verhalen van een loodgieter.

Lees over situaties waarin klanten liegen, ruzie maken met monteurs en op het laatste moment afbellen.

De Omgevallen Loodgieter.blog

Schreeuwende klanten en slechte communicatie

11 augustus 2014,
Algemeen  ,
alletwee

 

Als servicemonteur maak je wat mee. zo ook afgelopen week. Een klant in Breda had naar kantoor gebeld met een probleem en ik had, zoals gebruikelijk het adres doorgekregen via een sms bericht. 

De klant was op de hoogte van onze tarieven en wist dat hij in ieder geval de voorrijkosten moest afrekenen.  Er was kennelijk met kantoor een afspraak gemaakt over het tijdstip waarop ik zou verschijnen maar als monteur kun je je niet altijd aan die tijden houden en soms weet je het gewoon niet. Je doet je best om iedereen zo snel en zo goed mogelijk te helpen en soms duurt dat wat langer dan dat het kantoor heeft ingeschat. 

Aangekomen bij het opgegeven adres werd er opengedaan door de eigenaar van het pand die meteen al begon te schreeuwen dat we niet meer nodig waren. Toen ik aangaf dat hij dan in ieder geval de voorrijkosten moest afrekenen werd hij zo mogelijk nog kwader en kreeg ik een verhaal te horen dat ze geprobeerd hadden af te bellen (één poging) en waarom ik niet had gebeld dat ik later zou komen. Ook uitleg dat ik niet altijd precies weet of er is afgesproken dat ik op een bepaalde tijd zou komen en dat ik toch 50 kilometer naar de klant toe was gereden mocht niet baten. Uiteindelijk trek je als bedrijf aan het kortste eind. De klant betaald niet, jij hebt kosten gemaakt en in die tijd ha d je ook een ander klant kunnen helpen. 

Beste Mensen, neem als het niet meer nodig is, de moeite om iets vaker te bellen om het af te zeggen en realiseer je dat we kosten maken door naar u toe te rijden.

 

Reageer

This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)

Reacties