De verhalen van een loodgieter.

Lees over situaties waarin klanten liegen, ruzie maken met monteurs en op het laatste moment afbellen.

De Omgevallen Loodgieter.blog

Onnodige repartie of een goed advies

03 juni 2014,
Algemeen  ,
Paul

"Meneer, u moet iemand sturen, er staat water onder de leiding en het is helemaal nat."  Gewoon een melding van een lekkage denk je dan en je stuurt je mensen op pad om te gaan kijken en eventueel te repareren. 

Aangekomen bij het adres in kwestie werden we verwelkomd door een dame die ons wees op een leiding die vlak boven de vloer, in het zicht, door de gang liep en inderdaad, er lag gewoon water onder de leiding op de vloer. Ook was de muur een beetje vochtig bij de muurdoorvoer aan de andere kant richting toilet was de leiding ook vochting. 

Als loodgieter heb je dan de keuze uit twee oplossingen.Je begint en verhaal over lekkage, schade, problemen en je oplossing en legt uit dat je de leiding gaat vervangen voor een nieuwe leiding die je dan ook gelijk gaat isoleren, kortom een leuk klusje waar je wel even mee bezig zult zijn en wat ongeveer 800,- euro gaat kosten.

Of- Je legt uit dat door het warme weer, de vochtig buitenlucht en een waarschijnlijk hoger waterverbruik op het toilet er veel condens op de leiding is gekomen die de "lekkage" veroorzaakt heeft en geeft het advies een dweiltje over de leiding en tegelvloer te halen. 

 

Wij kozen uiteraard voor het laatste. Het enige wat we in rekening brachten waren de voorrijkosten. Toch jammer dat je dan moet praten als Brugman om die te krijgen. Waarom begrijpt men dan niet dat we al een aanrijtijd van 40 minuten hadden en onze bus niet op water rijdt?

De Loodgieter

 

 

Reageer

This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)

Reacties