De verhalen van een loodgieter.

Lees over situaties waarin klanten liegen, ruzie maken met monteurs en op het laatste moment afbellen.

De Omgevallen Loodgieter.blog

De bewoner belt, maar wie gaat betalen?

07 april 2014,
Algemeen  ,
Paul

Stel je voor, je woont in een huurwoning en krijgt te maken met een verstopping. Lastig en zeker als je zelf niet handig bent zul de hulp van een vakman moeten inroepen. Natuurlijk komen we u graag helpen maar er moeten dan wel een paar zaken duidelijk zijn. 

  • Wie is de eigenaar van het pand
  • Wie geeft er opdracht
  • Wie gaat de rekening betalen.

 

In de paraktijk is dat wel eens lastig. Zo werd ik laatst gebeld voor een verstopping en bij navragen bleek dat de bewoner in een huurwoning woont. Vaak is het zo dat er door de bewoner met de huisbaas of woningbouwvereniging een service abonnement is afgesloten echter, de bewoner moet dan wel met het juiste, gecontracteerde bedrijf bellen.

Als dat bedrijf vervolgens niet bereikbaar is begint het probleem. Wij zijn  24/7 bereikbaar en nemen de telefoon aan. De bewoner die denkt dat we wel moeten komen maar dat de rekening door de woningbouwvereniging betaald gaat worden heeft het fout. 

Voor ons geldt, wie opdracht geeft betaald.

Niet een woningbouwvereniging of een huisbaas, immers zij hebben ons niet gebeld en geen opdracht gegeven.

Houdt er dan ook rekening mee dat als je een loodgieter belt je zeker weet het juiste bedrijf belt en niet een willekeurig bedrijf. Zonder serviceovereenkomt met je woningbouwvereniging en het inzetten van het aangewezen bedrijf ben je altijd zelf verantwoordelijk voor het gelijk betalen van de rekening. 

Onze tips:

  • Huurwoning: Controleer voor je gaat bellen of je een serviceovereenkomst hebt en bel het bedrijf / servicenummer wat in de overeenkomst staat
  • Eigen woning: in dat geval zul je zelf altijd de rekening moeten betalen
  • Vraag van te voren naar prijzen voor de werkzaamheden en naar de voorrijkosten
  • houdt er rekening mee dat een loodgieter in de weekenden, de avond- of nachturen een hoger tarief berekend, immers hij moet zijn personeel ook meer betalen tijdens deze uren

 

Wij streven er naar om onze klanten van te voren te informeren en onze monteurs informeren u nogmaals en laten u tekenen voor de afgegeven uurlonen. Zijn er twee monteurs die samen 1 uur bezig zijn bereken we uiteraard 2 uur. na afkloop van de werkzaamheden moet er uiteraard betaald worden en de betaling is bij ons contant, mobile pinnen is mogelijk. Als we ook nog een factuur moeten opmaken, versturen en innen dan zouden de kosten alleen maar hoger worden. 

Als dat je allemaal duidelijk is komen we graag.

De Loodgieter.

 

Reageer

This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)

Reacties