De verhalen van een loodgieter.

Lees over situaties waarin klanten liegen, ruzie maken met monteurs en op het laatste moment afbellen.

De Omgevallen Loodgieter.blog

Op kerstavond een klant helpen. Zou hij blij zijn ?

05 januari 2014,
Rekeningen  ,
Paul

Onderstaande klacht over een loodgieter las ik op internet en ik vraag me dan echt af of een klant niet begrijpt dat het voor ons als Loodgieters moeilijk is om op bijvoorbeeld Kersavond, voor vele toch een heel belangrijke avond, personeel te vinden wat naar klanten wil rijden om problemen op te lossen.  

Op kerstavond, 24 december, werden wij geconfronteerd met een verstopping van onze keukenafvoer.

 Wij belden een loodgietersbedrijf via het telefoonnummer 040- xxxxxxx en kregen contact met de loodgietercentrale waar wij onze klacht doorgaven en graag geholpen wilden worden.

Hier vernamen wij dat er tussen 21.00 en 21.30 iemand zou komen.

Onze verbazing was groot dat er geen Eindhovens bedrijf maar mensen van A en R Loodgieteerbedrijf uit Rotterdam voor mijn deur stonden.

 Nog groter was mijn verbazing dat er tevoren al werd gezegd wat het tarief zou zijn en dat er contant moest worden afgerekend en dat er geen factuur gestuurd zou worden. Er was op dat moment nog geen werkzaamheid verricht behalve het kijken in de kruipruimte. Ook nog geen idee wat de oorzaak van ons probleem was.

 U, lezer, begrijpt dat wij ons voor het blok gezet voelden en gezien het probleem akkoord moesten gaan met een arbeidsloon per uur van €188 en €95 aan voorrijkosten plus daarbij de BTW ter hoogte van € 39,43, met als totaal € 342,43. Van tevoren was er door de centrale op geen enkele wijze iets aangegeven over de hoogte van de kosten. Alternatieven niet mogelijk.

 Achteraf bekeken ben ik van mening dat het gedeclareerde en betaalde bedrag niet in verhouding staat tot de geleverde prestatie, nog geen 45 minuten werk, en daarom ben ik van mening dat er een aanpassing aan dit notabedrag dient plaats te vinden.

Er is naar mijn idee misbruik gemaakt van de situatie om een exorbitant hoog bedrag te vereisen en dat contant te laten afrekenen.

Denk eens na mensen, 

  • Kerstavond, mag het man-uur tarief wat nomaal tussen de 75,- en 100,- is dan wat hoger zijn? Meestal rijden we met twee man op een bus. Die willen alletwee betaald worden.
  • We rijden niet op de fiets, onze bussen zijn volledig uitgerust voor vrijwel elke klus en dat kost geld,
  • Brandstof, ook niet gratis,
  • Voorrijkosten; we staan nu eenmaal niet bij u in de straat te wachten tot er wat fout gaat, daarvoor moeten we vanaf een andere locatie komen en dat kost tijd dus geld

 

Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, gebruik je afvoer dan niet als vuilnisbak en bel op een ander tijdstip.

 

Reageer

This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)

Reacties